فهرست مطالب

سئو و بهینه سازی وب سایت

شاید بارها اسم سئو و بهینه سازی وب سایت به گوشتان رسیده باشد. سئو به معنای بهینه سازی یک وب سایت برای موتور های جست و جو گوگل می باشد. خوب منظور از این بهینه سازی چیست ؟ بهینه سازی یک وب سایت پارامتر های مختلفی دارد. پارامتر هایی مانند تولید محتوا یونیک (غیر کپی) – لینک سازی داخلی – بک لینک سازی و سایر پارامتر هایی که باید آنها را انجام دهید. خوب نمی خواهیم خیلی بحث را از دید تخصصی نگاه کنیم. سوالی که شاید شما در ذهن داشته باشید این است که چرا باید وب سایت را سئو کنیم ؟ در ادامه این مقاله به جواب این سوال می رسید.

طراحی سایت نیشابور - 20

چرا ما یک وب سایت را سئو می کنیم ؟

خوب فرضا شما یک وب سایت تمام و کمال طراحی و پیاده سازی می کنید فرض می کنیم که این وب سایت یک سایت فروشگاهی است. خوب اگر این وب سایت هیچ فروش و درآمدی نداشته باشد. قاعدتا بلا استفاده است برای فروش شما باید کلمات کلیدی مرتبط به حوضه کاریتان را سئو کنید یعنی فرضا در کار لوازم خانگی هستید کلمه خرید لباس شویی درگوگل یکی پر سرچ ترین کلمات حوضه کاری لوازم خانگی است. اگر وب سایت شما با سرچ کلمه خرید لباس شویی رتبه اول را داشته باشد قطعا فروش خوبی خواهید داشت. اما نکاتی وجود دارد که باید آنها را رعایت کنید.

سئو فروش نیست !

اگر میلیون ها تومان هزینه سئو را پرداخت کردید و وب سایت شما هم با کلمات کلید مهم در رنک اول قرار گرفت اما فروش نداشتید چند تا عامل وجود دارد این عوامل شامل :

  • قیمت بالا محصول نسبت به رقبا
  • طراحی ضعیف وب سایت و رابطه کاربری بد
  • کیفیت نامرغوب محصول
  • مجوز ها (مخصوصا اینماد (نشان اعتماد الکترونیکی) )

چند عامل ذکر شده اصلی ترین عواملی هستند که باعث فروش کم وب سایت شما می شوند. برای فروش بهتر سعی کنید کمی از سود خود کاهش دهید. و قیمتی کمتر از رقبا خود برای محصولات بگذارید. در مرحله بعدی طراحی شکل ظاهری وب سایت بی تاثیر در فروش نیست و رابطه کاربری ضعیف هم عاملی موثر می باشد فرضا وب سایت هایی با سرعت پایین خیلی حوصله سر بر هستند و فروش چندانی را هم ندارند زیرا وب سایت علاوه بر رابطه کاربری ضعیف از زیر ساخت ضعیفی هم برخوردار است.

اگر میلیون ها تومان هزینه سئو را پرداخت کردید و وب سایت شما هم با کلمات کلید مهم در رنک اول قرار گرفت اما فروش نداشتید چند تا عامل وجود دارد این عوامل شامل :

  • قیمت بالا محصول نسبت به رقبا
  • طراحی ضعیف وب سایت و رابطه کاربری بد
  • کیفیت نامرغوب محصول
  • مجوز ها (مخصوصا اینماد (نشان اعتماد الکترونیکی) )

چند عامل ذکر شده اصلی ترین عواملی هستند که باعث فروش کم وب سایت شما می شوند. برای فروش بهتر سعی کنید کمی از سود خود کاهش دهید. و قیمتی کمتر از رقبا خود برای محصولات بگذارید. در مرحله بعدی طراحی شکل ظاهری وب سایت بی تاثیر در فروش نیست و رابطه کاربری ضعیف هم عاملی موثر می باشد فرضا وب سایت هایی با سرعت پایین خیلی حوصله سر بر هستند و فروش چندانی را هم ندارند زیرا وب سایت علاوه بر رابطه کاربری ضعیف از زیر ساخت ضعیفی هم برخوردار است.

رقیب اصلی کیه ؟

یکی از سوالات متداول درباره سئو این است که آیا با وجود وب سایتی مانند دیجی کالا وب سایت ما فروشی خواهد داشت ؟ صد درصد بله زیرا اگر قیمت پایین تری را ارائه دهید و از نظرپشتیبانی و طراحی وب سایت در سطح دیجی کالا یا حداقل نزدیک آن باشید صد درصد فروش بالایی خواهید داشت. و نکته قابل توجه دیگر مقایسه یک وب سایت دیگر که تازه شروع به فعالیت کرده است با دیجی کالا کار اشتباهی است زیرا دیجی کالا امروزه یکی از قدر ترین و بزرگ ترین استارت آپ ها موجود در دنیا است. و درآمد روزانه این شرکت چیزی حدود 49 میلیارد و 600 میلیون تومان است خوب قطعا دیگر جای مقایسه ای وجود ندارد.

جمع بندی

اگر به فکر راه اندازی یک فروشگاه آنلاین هستید حتما به فکر سئو و بهینه سازی آن باشید زیرا شما باید در سال اول راه اندازی به درآمد مطلوبی برسید. در این راه اصلا عجول نباشید زیرا کمی زمان می برد تا یک وب سایت به یک منبع درآمد ثابت تبدیل شود. سعی کنید در انتخاب سئو کار یا تیم سئوکار فعال در حوضه دیجیتال مارکتینگ دقت کنید. زیرا هزینه های سئو کمی بالا است پس با انتخاب یک تیم با تجربه قطعا هزینه ای که برای سئو پرداخت کرده اید در کمتر از چند ماه برمی گردد.

نویسنده

امیرعلی رحیم پور

امیرعلی رحیم پور

طراح سایت - متخصص سیستم مدیریت محتوا وردپرس - کارشناس سئو - مدرس - مدیر وب سایت

شبکه های اجتماعی ما

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.