فهرست مطالب

تاثیر محتوا در سئو

در چند سال قبل الگوریتم گوگل به صورتی بود که وب سایت ها برای جایگاه بهتر در صفحات گوگل باید بک لینک های قدرتمند در تعداد بالایی را دریافت می کردند. خوب جو و فضا گوگل پس از مدتی تبدیل به یک فضا پولی شده بود زیرا هر وب سایتی که بیشتر هزینه می کرد و بک لینک می خرید. جایگاه بالاتری نسبت به سایر وب سایت ها داشت. خوب قاعدتا این چیزی نبود که مردم و کاربران گوگل را راضی نگه دارد. زیرا هر وب سایت بی محتوا و بی ارزشی می توانست رتبه اول صفحه نسخت باشد. پس از مدتی گوگل اعلام کرد تاثیر بک لینک بر روی رتبه وب سایت کاهش یافته اما از بین نرفته بعد از این اتفاق الگوریتم های مختلفی مانند الگوریتم پاندا،الگوریتم پنگوئن،الگوریتم کبوتر و … را پیاده سازی کرد تا فاکتور هایی را برای ارزیابی اضافه کند. خو بریم سراغ این فاکتور ها در ادامه این مقاله مارا همراهی کنید.

طراحی سایت در نیشابور - مقاله سئو

فاکتور های سئو

سئو مانند یک پازل چند تیکه است که باید به درستی و در زمان معینی آنها را در کنار یک دیگر بگذارید. اگر یک وب سایت نوپا داشته باشیم که به قول معروف صفر کیلومتر باشد. سئو کار در مرحله اول به سراغ سئو داخلی یا ON PAGE SEO می رود. خوب سئو داخلی شامل چندین پارامتر است که باید به آنها رسیدگی شود این پارامتر ها شامل :

  1. دسته بندی محتوا بر اساس اهمیت
  2. ارتباط بین صفحات با لینک
  3. دسته بندی محتوا
  4. لینک با انکر تکست مناسب
  5. انتشار منظم مقالات

حال به سراغ فاکتور های مهم سئو داخلی نگاهی می اندازیم.

  • آغاز برگه تگ H1 که کلمه کلید در آن قرار گرفته است.
  • انتخاب درست کلمه کلیدی
  • طول و تعداد کلمه محتوا
  • تراکم کلید واژه یا همان کلمه کلیدی
  • سرعت بارگذاری بالا صفحه
  • کلمه کلیدی در تگ های H2 – H3
  • لینک دهی داخلی و خارجی

و شاید صد ها پارامتر دیگر اما مبحث مقاله ما این موضوع نیست یک کلمه خیلی معروف در دنیای سئو وجود دارد CONTENT IS KING  محتوا پاداش است. امروزه محتوا و کیفیت آن بسیار قابل بحث و اهمیت است زیرا محتوا وب سایت می تواند جایگاه آن را مشخص کند اما صد درصد سئو این نیست اما می شود گفت بسیار تاثیر گذار می باشد امروزه ما هنوز هم به بک لینک سازی نیاز داریم و بسیار مهم است اما مانند گذتشه نیست که تنها و مهم ترین فاکتور برای گوگل باشد امروزه دیگر گوگل صد ها پارامتر را در کنار هم قرار می دهد و بعد جایگاه یک وب سایت را مشخص می کند. در زمان حال چند پارامتر زیر برای گوگل بسیار اهمیت دارد. پارامتر هایی مانند :

  • محتوا یونیک و با کیفیت
  • استفاده از شبکه های اجتماعی
  • بک لینک سازی قانونی و هدفمند
  • سرعت لود وب سایت

چهار پارامتر ذکر شده در بالا یک جمع بندی جامع است. در جایگاه اول محتوا وب سایت شما از اهمیت زیادی برخوردار است در جایگاه دوم لینک هایی که از شبکه های اجتماعی مانند لینکدین – توییتر – تلگرام –  اینستاگرام و سایر شبکه های اجتماعی دریافت می کنید و اشتراک گذاری می شوید. بسیار قابل اهمیت است درگذشته گوگل پلاس هم اهمیت زیادی داشت اما به دلایل و سیاست های گوگل محدود و پس از مدتی از بین رفت. در جایگاه سوم بک لینک سازی قرار دارد که همچنان از اهمیت بالایی برخوردار است فرضا وب سایت المنتور دلتا با کلمه کلیدی طراحی سایت در نیشابور از وب سایت زومیت یک لینک فالو دریافت می کند گوگل پس از مدتی این لینک را شناسایی کرده و یک امتیاز مثبت به وب سایت من می دهد زیرا من از وب سایت با اهمیت بالا و ورودی زیاد در روز که اهمیت زیادی برای گوگل دارد یک لینک فالو دریافت کرده ام. سرعت لود وب سایت هم تاثیر زیادی بر روی سئو وب سایت شما دارد برای آنالیز این مسئله می توانید از وب سایت جی تی ماتریکس کمک بگیرید.

طراحی سایت نیشابور - - سئو

محتوا و شبکه های اجتماعی

محتوا یک وب سایت پادشاه آن است شما باید سعی کنید محتوا یونیک و با کیفیت تولید و انتشار دهید محتوا باید جوری باشد که هم توجه کاربر را جذب کند و هم توجه گوگل را به سمت خودش بکشاند. محتوا تولید شده باید یک لینک داخلی و یک لینک خارجی را در خودش جا داده باشد. همچنین کلمه کلیدی شما هر چه که هست باید به صورت متداول حداقل یک بار و حداکثر سه بار برای یک مقاله یا یک صفحه 800 الی 1000 کلمه ای تعریف شده باشد.  تعداد کلمه صفحات و مقالات هم پر اهمیت هستند دقت داشته باشید که این تعداد کلمات حداقل 800 و حداکثر 6000 الی 8000 بیشتر یا کمتر نشود. طبق یک آمار از سوی گوگل پیش از 90 درصد از وب سایت هایی که در صفحه نسخت و در رتبه اول هستند تعداد کلمات آنها بین 1500 تا 2000 کلمه یونیک می باشد. نقش شبکه های اجتماعی امروزه در زندگی مردم بسیار پر رنگ شده است. و بهتر است شماهم از این فرصت به نفع خودتان استفاده کنید انتشار لینک یا محتوا لینک گذاری شده در شبکه هایی مانند لینکدین – توییتر – تلگرام – فیسبوک – اینستاگرام و … می تواند علاوه بر ورودی کاربر توجه گوگل را هم جلب کند. یکی بهترین آنها فیسبوک و لینکدین می باشد. که در حال حاضر برای گوگل اهمیت زیادی دارند.

تولید محتوا

خوب قطعا تا به امروز این کلمه را بسیار شنیده اید. اما نکته قابل توجه اینجاست که تولید محتوایی که بدرد سئو بخورد. کمی متفاوت است. زیرا محتوایی سئو می شود که ارزش و دیدگاه تخصصی آن از جایگاه خوبی برخودار باشد.  شاید هرکسی بتواند متنی بنویسد و آن را انتشار دهد  اما کمتر کسی توانایی این را دارد که یک محتوا تخصصی و با ارزش بنویسد و آن را در صفحه یک گوگل به نمایش بگذارد. محتوایی با ارزش است که اطلاعاتی ارزش مند را به مخاطب برساند. و باعث افزایش سطح آگاهی مخاطب شود در کنار این موضوع شما بتوانید یک بازار یابی انجام دهید. فرضا وب سایت زومیت برای فروش یک محصول دیجیتال مانند لپ تاپ ایسر در گام اول شروع به تولید محتوا ارزشمند در باره عملکرد و مزایا و معایب این لپ تاپ می کند در حین انجام دادن این روند به شما می گوید راستی ما این لپ تاپ را در انبار دارم و آن را می فروشیم. تازه قیمتمون هم مناسبه خوب شیوه بازار یابی وب سایت زومیت واقعا تحسین برانگیز است.

طراحی سایت در نیشابور - سئو وب سایت - محتوا

تولید محتوا هدف مند

وقتی یک تیم سئو یا شخص سئو کار شروع به تولید محتوا برای یک وب سایت می کند محتوایی که می نویسد هدف دار است. فرضا شخصا که در حوضه طراحی وب سایت فعالیت دارم. زمانی که می خواهم درباره وردپرس مطلبی را بنویسم در این مطلب به مخاطب می گویم که فرضا ما در تیم المنتور دلتا خدمات طراحی سایت و سئو را هم ارائه می دهیم خوب قطعا این یک هدف از پیش تعیین شده است. و اصلا اتفاقی نیست. به نظر خودم بهترین روش بازار یابی می تواند همین روش باشد.

نویسنده

تیم تولید محتوا المنتور دلتا

تیم تولید محتوا المنتور دلتا

برای ویرایش متن روی دکمه کلیک کنید

شبکه های اجتماعی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.